De fleste mener, at medarbejderne er den vigtigste ressource i deres virksomheder. Alligevel er der mange, som ikke når i mål med de målsætninger og gode hensigter som tilgodeser medarbejderne. Det er hensigter som fx at få opdateret ansættelseskontrakten, udarbejdet den medarbejderpolitik om sygdom og håndtere de personalemæssige udfordringer bedst muligt. Vi vil gerne hjælpe jer med at få fulgt op på de her mål, så I kan starte 2023 på mest tilfredsstillende vis.
Fordi vi ved, at det normalt ikke er lettere og billigere at vente, vil vi meget gerne give jer en hånd. Fordi vi elsker, hvad vi laver og bare ønsker for jer, at I får samlet op, opdateret og gennemgået kontrakter, personalehåndbøger og hjælpe jer med juridisk rådgivning, vil vi gerne give jer, som får vores nyhedsbrev, 15% rabat på opdatering af ansættelseskontrakter, personalehåndbog og vores klippekort til juridisk rådgivning.
Hvis I er i tvivl om, om dette er relevant for lige præcis jer, er I meget velkomne til at kontakte os og få en uforpligtende snak.
Hvornår skal I opdatere jeres ansættelseskontrakter
- I har mange forskellige ansættelseskontrakter, så medarbejderne ikke har samme vilkår. Det kan fx være, at der i nogle ansættelseskontrakter er aftalt 120-dages sygereglen, mens den ikke er aftalt i andre. Ligesom I kan have aftalt forskellige regler om sygemelding. Det kan gøre det uoverskueligt for jer og i værste fald være i strid med lovgivningen.
- Der er flere tillæg til hver ansættelseskontrakt, så det er svært at vide, hvad der er aftalt.
- Jeres ansættelseskontrakter er af ældre dato, hvorfor meget kan have ændret sig.
- Det kan være forhold hos jer eller medarbejderen, som fx adresse, stilling og ugentlig arbejdstid.
- Lovgivningen har ændret sig. Det kan fx være bestemmelser om tavshedspligt (stod tidligere i markedsføringsloven – nu fremgår det af lov om forretningshemmeligheder) og pligtmæssig fratræden (det er ikke længere tilladt at aftale pligtmæssig fratræden, når medarbejderen fylder 70 år).
- Jeres ansættelseskontrakt har fra starten været mangelfuld, da I har arbejdet ud fra en mangelfuld skabelon.
- Der er ikke overensstemmelse mellem ansættelseskontrakten og personalehåndbogen. I så fald er det det, der er aftalt i ansættelseskontrakten, der gælder. En samtidig opdatering af jeres personalehåndbog vil derfor være optimal, så det sikres, at den også lever op til lovgivningen og jeres behov, samt at der er overensstemmelse mellem ansættelseskontrakt og personalehåndbog.
- Læs mere om ansættelseskontrakten her: https://peoplevision.dk/ansaettelseskontrakten-del-1/, https://peoplevision.dk/ansaettelseskontrakten-del-2-af-4/, https://peoplevision.dk/ansaettelseskontrakten-del-3-af-4/ og https://peoplevision.dk/ansaettelseskontrakten-del-4-af-4/.
Hvornår skal I opdatere jeres personalehåndbog eller udfærdige en
- Der er ikke overensstemmelse mellem ansættelseskontrakten og personalehåndbogen. I så fald er det det, der er aftalt i ansættelseskontrakten, der gælder.
- Der er forhold, der har ændret sig hos jer eller i lovgivningen.
- I er blevet flere medarbejdere, hvilket gør, at det er lettere for jer og medarbejderne, at jeres regler og retningslinjer er skrevet ned.
Juridisk rådgivning og sparring
- Vi hjælper jer meget gerne, hvis I står i en situation, hvor det er godt med en ekspertvurdering og/eller et godt råd. Det kan fx være i forhold til:
- Opsigelse/bortvisning – læs mere her: https://peoplevision.dk/opsigelse-af-funktionaerer/
- Barsel – læs mere her: https://peoplevision.dk/de-nye-barselsregler/
- Ferie – læs fx mere her: https://peoplevision.dk/sommerferie/
Hvad koster det
- Gennemgang og udarbejdelse af ansættelseskontrakt kr. 5.005 ex moms, særpris kr. 4.254,25 ex moms.
- Gennemgang og udarbejdelse af personalehåndbog kr. 5.495 ex moms (hvis der også købes en gennemgang og udarbejdelse af ansættelseskontrakt), særpris kr. 4.670,75 ex moms.
- Udarbejdelse af personalehåndbog fra bunden kr. 7.145 ex moms (hvis der også købes en gennemgang og udarbejdelse af ansættelseskontrakt), særpris kr. 6.073,25 ex moms.
- Udarbejdelse af personalehåndbog fra bunden kr. 9.815 ex moms (hvis vi kun skal udarbejde en personalehåndbog, og I ikke har en i forvejen), særpris kr. 8.342,75 ex moms.
- Udarbejdelse af personalehåndbog kr. 8.285 ex moms (hvis vi kun skal udarbejde en personalehåndbog, og I har en i forvejen), særpris kr. 7.042,25 ex moms.
- Klippekort til juridisk rådgivning og sparring, normalpris kr. 7.700 ex moms for 5 timer, særpris kr. 6.545 ex moms – læs mere her: https://peoplevision.dk/klippekort/
Kontakt
Kontakt os hvis vi skal hjælpe jer med at nå i mål i 2022 på mette@peoplevision.dk, louise@peoplevision.dk eller 61 78 63 91.